Twee muzikanten die binnen het conventionele systeem geen plek lijken te hebben, ontmoeten elkaar bij toeval op een workshop die door de twaalf jaar oudere van de twee wordt gegeven. Ze zijn heel verschillend, maar vinden elkaar meteen en leven hun gedeelde droom. De wereld kennis laten maken met de veelzijdigheid van hun instrument, de Andalusische flamencogitaar.
Wat volgt is een decennium van hard werken en het oversteken van de nichewoestijn. De doorbraak kwam tijdens de pandemie met hun eigen, gevoelige en energieke arrangementen van pop- en filmmuziekklassiekers. “Viva la Vida” behaalt in eerste instantie 1,5 miljoen views, “Una Mattina” heeft meer dan 30 miljoen streams op Instagram. Dit wordt gevolgd door concertuitnodigingen over de hele wereld.
Dit alles gebeurt onder het eigen management van beide muzikanten, zonder label, marketingafdeling, puur door de kracht van de muziek zelf. Café del Mundo speelt hun nieuwe sound naar de top van de wereld, werkt meerdere keren in Abbey Road en produceert samen met het Royal Philharmonic Orchestra in Londen.
Dit alles is op zichzelf een statement, een houding en een pleidooi voor originele, handgemaakte muziek zoals het hoort: authentiek, gegroeid, diep geïnspireerd en daardoor een gevoel van gemeenschap scheppend.